Sambungan daripada part I.....

Acara kedua adalah gaya dada, jangan salah faham, renangan ni bukan guna dada tuk renang...jangan jadi terlampau kreatif ye. Renangan ini orang selalu panggil renangan katak, dia nk macam katak sikit...bezanya bila di peringkat yang lebih kompetitif, panggilan gaya dada lebih relevan digunakan. Acara ini acara feveret aku lah kiranya, tak tau la sama ada dulu termakan berudu ke apa, renangan katak aku memang katak pun kalah, dah pernah try kat lopak air yang ada katak kat rumah aku. Kali ni memang aku berazam nak kalahkan brader stretching tadi, tak mungkin aku akan kalah tuk acara ni....

Acara gaya dada 100m bakal dimulakan, dengan azam yang lebih tinggi, memang agak impossible untuk orang yang tiada 6 packs untuk bertarung dgn orang yang ada 6 packs...tapi belum cuba belum tahu, kita tunggu dan lihat sahajer. Wisel sekali lagi ditiup dengan kuat dan jelas menandakan acara ini bermula secara official. Stop watch ditekan butangnya oleh penjaga masa....tak kisahlah pasal masa, nak menang brader tu jerk. Puas aku tendang, puas aku kayuh, puas aku renang sampai terminum-minum air kolam yang manis cam sirap tu...akhirnya...akhirnya...AKHIRNYA...jeng jeng jeng, aku tak tewas, namun aku berjaya menewaskan brader tadi dengan jarak yang agak jauh. hahahahahahahaha*evil laugh. Time tu terasa macho dan power habislah sebab dapat nombor satu kat daerah tersebut. Tapi still kontrol la macho tu..kalau tak kontrol, takut terlebih macho, susahlah nanti....hmm

Jadi, tuk acara-acara lain, aku ringkaskan sajalah..overall daripada 5 acara, aku berjaya dapat 3 emas, 2 perak haha dan akhirnya aku sendiri menobatkan diri sebagai perenang terpower di daerah aku...kalau ikut bilangan pingat la haha. Tapi disebabkan tiada bajet yang mencukupi maka pertandingan ini tidak memberi pingat kepada para pemenang..hanya sijil penyertaan sahaja...hmmm rugiii betol, start drpd 2011 pingat dah pun mula diberi kpd para pemenang...hmmm kalau tak memang aku nak sapu semua acaralah.

Maka tamatlah semua acara pada tengahari hari tersebut. Tukar balik ke pakaian seragam sekolah (aku sorang je pakai camtu haizzz)...tengah leka bersembang dengan kawan, cikgu ni tegur aku " weiii Farhan, zip seluar tak zip betul-betul tu" arghhhh sudah semua orang kat kompleks sukan gelak kat aku......jatuh saham habis-habisan punya wa cakap lu. Berpeluh-peluh bai, cuak dan malu punya pasal...pathetic betul, tsk....! Try dok zip balik depan-depan public....masha allah....zip rosak, memang terbaekkkkkklah. Bertambah cuak la aku ni, yang kawan-kawan reti gelak je..haiya apa pon tak boleh maa. Try la zip balik sampai masuk ke dalam bas pun tak settle-settle lagi...payah hidup camni. Dah putus asa, last-last kali ambil beg tutup cover, tidur dulu dalam bas. Terjaga tengah perjalanan...try try...alhamdulilah dah tak sangkut dah...hoyearghhhh !

Masih ada sejam sebelum balik dari sekolah, aku pun masuk la ke dalam kelas balik. Cikgu sedang mengajar time tu, waktu fizik pulak.....adoi...tapi nasib baik la cikgu tersebut murah hati dia suruh tido ja kat belakang kelas tu hahahaha. Cantik la cikgu, terima kasih =)